کلیه اصول و رویه‏‌های ماماتو منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران است از این رو متعاقبا کاربران ماماتو اعم از بیماران و ماماها نیز موظف به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران هستند.
کلیه کاربران این مهم را می پذیرند، در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و خدمات ماماتو تغییراتی در آینده ایجاد شد آن را مجدد بپذیرند ، قوانین و مقررات در همین صفحه منتشر و بروز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از ماماتو به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
ماماتو سامانه ایست متشکل از نرم افرار موبایل و وب سایت و شبکه اجتماعی در حوزه سلامت جهت تسهیل ارتباط (بستر ارتباطی) میان کاربران متخصص ( کارشناسان مامایی، کارشناسان و دکتری مامایی) و اشخاصی (کاربر عادی) که به نوعی نیاز به اخذ مشاوره از متخصص دارند و این نکته حائز اهمیت است هرگز نباید به عنوان جایگزین مراجعه حضوری به ماما تلقی و مورد استفاده قرار گیرد.
1- هر کاربر مجاز به داشتن یک نام حساب کاربری می باشد.
2- کاربران تنها مجاز به ثبت نام با شماره تلفن همراه شخصی خود هستند.
3- کاربران برای آنالیز هر چه دقیق تر ماما می بایست سن، جنسیت و محل سکونت و سوابق بیماری و… در قسمت پروفایل خود تکمیل نمایند، شایان ذکر است این موضوع اختیاری است.
4-اهانت به کاربران، ماماها و مشاورین مامایی، اقلیت های قومی و مذهبی، تفرقه افکنی، و هر گونه صحبت سیاسی در ماماتو ممنوع است و پس از گزارش به آن رسیدگی خواهد شد.
5-قطع بودن انواع فیلترشکن قبل از ورود به سامانه اجباری است.
6-ماماتو هیچ گونه ارتباط، نظارت و مسئولیتی در قبال محتوا، محصولات و عملکرد شرکت ها، وب سایت و اپلیکیشن هایی که خارج از ماماتو فعالیت می کنند و کاربر از طریق تبلیغات یا متن های داخل ماماتو با آنها آشنا شده باشد ندارد و طبیعتاً هرگونه خسارت های مالی و جانی احتمالی ناشی از استفاده از آنها برعهده ارائه دهنده آن محصول و خدمات و محتوا است.
7- هرگونه استفاده از اطلاعات مندرج در وب سایت، اپلیکیشن به طور مستقیم یا غیر مستقیم بدون کسب اجازه کتبی از شرکت مرهم ممنوع بوده و پیگیرد قانونی به همراه دارد.
8- نظرات و دیدگاه های کاربران به ماماها شخصی بوده و ماماتو تنها دیدگاه های دارای فحاشی و بی احترامی را حذف میکند و ماماها و مشاوران نمیتوانند درخواست حذف دیدگاه بصورت سلیقه ای نمایند.

 

1- ماماهای محترم می بایست تمامی مدارک و مستندات خود را در اسرع وقت در قسمت پنل خود ارسال کنند، بدیهی است صحت اطلاعات و مدارک از مراکز ذی صلاح بررسی خواهد شد و پس از تایید می توانند به مشاوره دادن به بیماران ادامه دهند.
2- تمام شئونات اخلاقی و پوششی مشاوره حضوری در ویزیت ویدئویی ماماتو نیز باید رعایت شود.
3- رعایت پوشش مناسب، طبق قوانین کشور جهت انجام ویزیت ویدئویی برای همه ماماان و مشاوران الزامی است.
4-ماماهای عزیز حداقل 10 دقیقه قبل از انجام ویزیت می بایست آنلاین باشند.
5- قطع بودن انواع فیلترشکن قبل از انجام ویزیت اجباری است.
6-ارسال پست در جامعه مجازی به نام خود مستلزم رعایت قوانین کپی رایت، و مالکیت می باشد پس از کپی کردن مطالب بدون ذکر منبع خودداری کنید .
7- هرگونه فعالیت تبلیغاتی مرتبط و غیر مرتبط و یا نا متعارف در ماماتو ممنوع است.
8- ارتباط گیری و هدایت کاربر برای پرداخت یا انصراف از مشاوره مورد بررسی و نسبت به تذکر و در صورت تکرار مسدود سازی ماما یا مشاور متخلف اقدام خواهد شد .
9-درخواست تسویه حساب تنها به شماره حساب شخص صاحب حساب با تایید هویت هر هفته یک بار انجام خواهد شد .
10-کلیه مشاوره ها و گفتگوهای شما با بیماران به صورت خودکار بر روی سرور های ماماتو ذخیره و تنها توسط ماماتو یا با حکم مراجع قضایی قابل بازبینی مجدد می باشد .
11- ماما به هیچ وجه قادر به ارائه و تجویز دارو به بیمار نیست مگر توصیه ها، راه‌کارها بدون تجویز هرگونه نسخه و در صورت بروز هر گونه احتمال از وخیم بودن حال بیمار (حالت اورژانسی) یا عدم تشخیص درمان، بیمار را برای مراجعه و معاینه حضوری تشویق کند.
12-کلیه مسئولیت های ناشی از توصیه ها و مشاوره ماما به عهده شخص اوست و ماماتو هیچ گونه مسئولیتی ندارد.
13- کلیه کسورات قانونی اعم از بیمه، مالیات و سایر به عهده ماما می باشد و ماماتو هیچ گونه مسئولیتی از این بابت نخواهد داشت.
14-ماماهای برای دریافت هزینه مشاوره در صورت عدم حضور کاربر موظف به حضور یک سوم زمان مشاوره هستند و پس از آن امکان پایان مشاوره و درج عدم حضور کاربر را دارند .
15- درصورت عدم مراجعه بیمار پس از 2 دقیقه ماماهای عزیز میتوانند لغو مشاوره زده و هزینه را به کاربر استرداد دهند ، این عمل انسان دوستانه در جهت آشنایی هر چه بیشتر کاربران و رضایتمندی ان ها انجام شده و برای ماما و مشاور امتیاز های مثبت در نظر گرفته خواهد شد .

 1-در صورت انتخاب روز و ساعت اشتباه، مسئولیت بر عهده خود کاربر است.
2- امکان کنسل کردن وقت قبلی، پیش از 24 ساعت تا زمان شروع ویزیت رایگان، از 23:59 ساعت مانده به ویزیت تا 1 ساعت قبل از ویزیت 50% هزینه ویزیت و پس از آن امکان پذیر نیست.
3- مامای محترم می تواند به صلاح دید خود ویزیت با تعیین وقت قبلی را در هر زمان لغو کند ولی این عمل باعث امتیاز منفی در محاسبات سامانه برای آن پزشک یا مشاور خواهد شد.
4-درصورتی که مامای محترم هر زمان چه قبل از زمان شروع مشاوره چه پس از آن اقدام به لغو مشاوره کند کل هزینه به کاربر بازگردانده خواهد شد.
5-ماماهای محترم می بایست حتما 1 دقیقا قبل از شروع مشاوره حاضر باشند و در صورت عدم حضور آنها سیستم مشاوره را پس از 1 دقیقه لغو و هزینه را به کاربر عودت می دهد.
6- درصورتی که کاربر در زمان مشخص حضور نداشت مشاور پس از دو دقیقه می تواند پایان مشاوره خود را به دلیل عدم حضور کاربر اعلام کند و کل هزینه مشاوره را دریافت کند.
7- کاربران محترم مقیم خارج از کشور، به این نکته توجه فرمایند که ملاک رزرو نوبت، ساعت به وقت ایران می باشد.

 1- کاربران می بایست در اطلاعاتی که در اختیار سامانه ماماتو و ماماهای محترم قرار می دهند نهایت صداقت را داشته باشند. ماماتو از اطلاعات کاربران به صورت کاملاً محرمانه نزد خود نگهداری می کند و هرگز بدون اجازه خود کاربر از آن استفاده نمی کند با این حال اطلاعات محرمانه بیمار اعم از نام، تصاویر و اطلاعات تماس به ماماهای عزیز که در ارائه مشاوره به وی دخیل هستند و یا مراجع و افراد دارنده حکم قضائی نمایش داده می شود .
2- کاربران باید توجه داشته باشند هرگونه توصیه و مشاوره ارایه شده توسط ماماهی محترم فقط مختص شخصی است که در خواست مشاوره داشته و با توجه به تفاوت شرایط هر شخص نسبت به شخص دیگر، کاربران باید از عمل به مشاوره و توصیه ارایه شده به شخص دیگر خودداری نمایند.
3- کاربران باید توجه داشته باشند سامانه ماماتو برای استفاده و ارایه خدمات در صورت رخداد موارد اورژانس پزشکی، اورژانس اجتماعی و هر مورد اورژانسی دیگر ایجاد نشده و در این موارد خدماتی ارایه نمی کند. لازم به ذکر است کاربران در چنین مواردی باید با اورژانس شهر خود یا هر مرجع در نظر گرفته شده برای رسیدگی به آن مورد اورژانسی تماس حاصل نمایند.
4- هرگونه اطلاعات قابل مشاهده در ماماتو اعم از مطلب یا پرسش و پاسخ بین ماما و بیمار، صرفاً کاربرد اطلاع رسانی دارد و نباید به هیچ وجه جایگزین مراجعه حضوری نزد مشاور و یا برای خود درمانی مورد استفاده قرار گیرد.
5- کاربران هنگام طرح سوال می‌توانند وضعیت نمایش عمومی یا غیر عمومی سوال و تصاویر ضمیمه شده به آن را در ماماتو تعیین نمایند. کاربران باید در انتخاب این گزینه دقت لازم را داشته باشند در غیر این صورت مسئولیت اشتباه در تعیین وضعیت و تبعات احتمالی آن بر عهده خود کاربر است.
6- استفاده از تصاویر مربوط به ماماها به عنوان تصویر کاربر ممنوع می باشد و موجب لغو عضویت کاربر می گردد.
7-تمام شئونات اخلاقی و پوششی مشاوره حضوری در ویزیت ویدئویی ماماتو نیز باید رعایت شود.
8-نظرات کاربران باید مبتنی بر واقعیت و صرفاً بیانگر تجربه شخصی کاربران باشد و در صورتی که ماماتو تشخیص دهد نقدی غیر واقعی و یا مبالغه آمیز باشد ماماتو می تواند نسبت به حذف نظر شما اقدام کند.
9-هر کاربر مجاز به داشتن یک نام حساب کاربری و از طریق تلفن و شماره تلفن همراه شخصی خود می باشد.
10-واریز و پرداخت وجه تنها می بایست از کارت بانکی شخص صاحب حساب باشد در غیر این صورت مسدود و تا بررسی موضوع کاربر معلق خواهد شد.
11-سوابق مشاوره شما با مشاور و یا پزشک در سرور های ماماتو به منظور ارائه خدمات بهتر ذخیره می گردد. این سوابق محرمانه تلقی شده وهیچ فردی بدون داشتن مجوز و یا ارائه نامه رسمی از دادگاه صالح اجازه بازبینی مجدد آن را نخواهد داشت.
12-این سامانه تنها برای مشاوره مامایی بوده و به هیچ عنوان امکان تجویز یا توصیه دارو میسر نمی باشد.
13-صحت صدق اظهارات بیمار با وی بوده و استفاده از خدمات مامایی این سامانه به معنی تحصیل برائت از تقصیر و برائت از ضمان مامای معالج توسط بیمار می باشد.